Ana içeriğe atla

STARSHIP'İN İKİNCİ UÇUŞ TESTİ ÖNCESİNDE GELİŞMELER

 Tamamen entegre bir Starship ve Super Heavy'nin ilk uçuş testi, şimdiye kadar geliştirilen en güçlü fırlatma sisteminin yeteneklerinin geliştirilmesinde kritik bir adımdı. Starship'in ilk uçuş testi, gelecekteki Starship uçuşlarında başarı olasılığını artırmak için hem araç hem de yer altyapısında yapılan çeşitli iyileştirmelere doğrudan katkıda bulunan çok sayıda öğrenilen ders sağladı. Bu hızlı yinelenen geliştirme yaklaşımı, SpaceX'in Falcon, Dragon ve Starlink dahil olmak üzere tüm büyük yenilikçi ilerlemelerinin temelini oluşturdu. SpaceX, uçuşun ardından FAA'nın gözetimi ve NASA ile Ulusal Ulaşım ve Güvenlik Kurulu'nun katılımıyla soruşturma çalışmalarına öncülük etti.



Starship ve Super Heavy, Teksas'taki Starbase'deki yörünge fırlatma rampasından ilk kez 20 Nisan 2023'te CT 8:33'te (13:33:09 UTC) başarıyla havalandı. Starship, Meksika Körfezi üzerinde maksimum ~39 km (24 mil) yüksekliğe tırmandı. Yükseliş sırasında araç, Süper Ağır iticinin arka ucundan yakıt sızıntısı nedeniyle yangına maruz kaldı ve bu da sonunda aracın ana uçuş bilgisayarıyla bağlantısını kesti. Bu, takviye motorlarının çoğunda iletişimin kesilmesine ve sonuçta aracın kontrolünün kaybedilmesine yol açtı. SpaceX o zamandan beri hem motor hem de güçlendirici donanım üzerinde sızıntı azaltma önlemleri uyguladı ve testleri geliştirdi. Ek bir düzeltici önlem olarak SpaceX, gelecekteki motor bölmesi yangınlarını azaltmak amacıyla Super Heavy'nin önceden mevcut yangın söndürme sistemini önemli ölçüde genişletti.


Otonom Uçuş Güvenlik Sistemi (AFSS), aracın beklenen yörüngeden sapması, irtifa kaybı ve takla atmaya başlamasının ardından otomatik olarak tüm fünyeleri ateşleyen bir imha komutu verdi. AFSS aktivasyonunun ardından beklenmedik bir gecikmenin ardından Starship, motorun ateşlenmesinden 237.474 saniye sonra nihayet bozuldu. SpaceX, sistem güvenilirliğini artırmak için AFSS'yi geliştirdi ve yeniden nitelendirdi.

SpaceX ayrıca, ilk uçuş testi sırasında gözlemlenen herhangi bir sorunla ilgisi olmayan eksiksiz bir sistem performansı yükseltme paketi uyguluyor. Örneğin SpaceX, Starship'in ikinci aşama motorlarının ateşlenerek gemiyi güçlendiriciden uzaklaştıracağı bir sıcak aşama ayırma sistemi inşa etti ve test etti. Ayrıca SpaceX, Süper Ağır Raptor motorları için yeni bir elektronik İtme Vektör Kontrolü (TVC) sistemi tasarladı. Tamamen elektrikli motorların kullanıldığı yeni sistem, daha az potansiyel arıza noktasına sahiptir ve geleneksel hidrolik sistemlere göre önemli ölçüde daha fazla enerji tasarrufu sağlar.

SpaceX ayrıca, ilk uçuş testi sırasında gözlemlenen yastık temel arızasının tekrarlanmasını önlemek amacıyla yörüngesel fırlatma yuvası ve yastık sisteminde de önemli iyileştirmeler yaptı. Bu yükseltmeler, yastık temeline yönelik önemli takviyeleri ve SpaceX'in birçok kez başarıyla test ettiği bir alev saptırıcının eklenmesini içeriyor.

Uçuş donanımı geliştirmeyi bir uçuş ortamında test etmek, ekiplerimizin gelecekte başarı olasılığını artırmak için tasarım değişikliklerini ve donanım yükseltmelerini hızlı bir şekilde öğrenmesini ve uygulamasını sağlayan şeydir. Starship'in ilk uçuş testi sırasında araç ve yer sistemleri hakkında çok şey öğrendik. Uyduları, yükleri, mürettebatı ve kargoyu çeşitli yörüngelere ve Dünya, Ay veya Mars iniş alanlarına taşıyabilecek tamamen yeniden kullanılabilir bir fırlatma sistemi oluşturmaya çalışırken yinelemeli iyileştirme önemlidir. 

Orjinal makaleden çeviridir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sony vaio dokunmatik sorunu (touchpad sorunu)

Eğer sony vaio laptopunuzun dokunmatik girişi yani touchpadi çalışmıyorsa büyük olasılıkla Fn ve F1 tuşlarına beraber basmışsınız demektir. Sorunu çözmek son derece basit; aynı tuşlara tekrar basın. Özetlemek gerekirse: Fn ve F1 tuşlarına aynı anda basın.

Metallerde Yüzey Kaplama Teknikleri: Dayanıklılık ve Estetik İçin Eloksal ve Diğer Kaplama Yöntemleri

  Metal yüzey işlemleri, malzemelerin dayanıklılığını artırmak, korozyona karşı koruma sağlamak ve estetik görünüm kazandırmak amacıyla geliştirilen tekniklerdir. Sanayi, otomotiv, elektronik, beyaz eşya ve havacılık gibi birçok alanda yaygın olarak kullanılan bu işlemler, metalin kullanım ömrünü uzatır ve görünümünü iyileştirir. Bu makalede, en çok tercih edilen kaplama yöntemlerinden olan eloksal , galvanizleme , fosfatlama , anodize titanyum kaplama ve elektroforetik kaplama teknikleri incelenecek ve her birinin avantajları ele alınacaktır. Eloksal Kaplama Eloksal, alüminyum ve alüminyum alaşımlarının yüzeyinde koruyucu ve dekoratif bir oksit tabakası oluşturmak için uygulanan elektro-kimyasal bir yöntemdir. Bu işlem, alüminyumun anot (pozitif elektrot) olarak kullanıldığı elektrolitik bir banyoda gerçekleşir ve yüzeyde ince bir oksit tabakası meydana getirir. Oksit tabakası, malzemeye aşınma direnci kazandırırken, korozyon ve çizilmelere karşı koruma sağlar. Eloksal işlemi dö...

HOW TO PROGRAM 24 BIT ADC CS5532/34 with PIC 18f4550 MCU C18

In some particular application regular ADC units will not be enough. Because of the relativly small resolution (e.g. 10 or 8 bit) regular ADCs will not satisfy your demand. In this situation I am using CS5532/34 from Cirrus Logic. It has a stunning resolution of 24 bit. The problem is to program this unit is hard. There is not any example code for Microchip MPLAB C18. I have written an example code for Pic MCUs. Here I am sharing this codes for your help.  Let's began with assigning the prototypes: /**PROTOTYPES*******************************************************************************/ void csadc_init(void); //16/24bit adc başlat void csadc_set(void); //6/24bit adc kanal ayarları void csadc_read(char channel); //6/24bit adc okuma The function called csadc_init() is the code that makes first initialization of the ADC IC. void csadc_init(void) {     int i;     ADC_CS=0;        OpenSPI(SPI_FOSC_64 ,M...